Morgen is het zover! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Linda Graaf - WaarBenJij.nu Morgen is het zover! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Linda Graaf - WaarBenJij.nu

Morgen is het zover!

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Juli 2016 | Nederland, Alkmaar

Lieve familie en vrienden,

Morgen is het zondag 10 juli en dat betekent dat ik voor vier weken naar Zuid-Afrika vertrek om daar vrijwilligerswerk te doen bij een Weeshuis.

Ik vertrek zondag rond 18.00 uur vanaf Schiphol met een overstap in Qatar en kom dan rond 17.00 uur de volgende dag aan in Durban, Zuid-Afrika. Ik vlieg samen met drie andere vrijwilligers die naar hetzelfde project als ik gaan, wat toch wel een fijn gevoel is want ik vind het best spannend. De eerste nacht verblijf ik in een hostel in Durban, waarna we op dinsdag naar het project vertrekken. Het weeshuis ligt op het platteland tussen de suikerrietvelden in het dorp Eston, ongeveer een uur rijden vanaf Durban. Op het project zullen ik en de andere vrijwilligers veel activiteiten doen met de kinderen en hun de aandacht geven die ze als kinderen verdienen. Daarnaast zullen we ondersteunen bij een soort crèche voor de kleinste kinderen en helpen met huiswerkbegeleiding als de oudere kinderen terug komen van school. En natuurlijk zal er waar nodig geklust worden.

In de weekenden ben ik “vrij” en hebben we tijd voor onszelf. Ik zal één weekend meegaan op safari en een ander weekend ga ik samen met een medevrijwilliger naar Kaapstad, wat me super gaaf lijkt!

Ik heb er veel zin in en nu het zo dichtbij komt wordt het toch spannend. Ik ben van plan geregeld een blog te schrijven en online te zetten, maar of de internetverbinding dat toelaat is nog maar de vraag.

Voor degene die nog wat meer willen weten over het project The Farm van organisatie Be More, is hier een link naar de website: http://www.be-more.nl/vrijwilligerswerk/zuid-afrika/the-farm/

Groetjes Linda

  • 10 Juli 2016 - 15:06

    Gea En Harry De Jong :

    We wensen je heel veel succes en sterkte toe!

  • 10 Juli 2016 - 21:27

    Robert:

    Lieve Lida,

    Je zit nu in het vliegtuig ergens boven Turkije. Een heel goede reis en geniet ervan!
    We horen weer snel van elkaar.

    Lieve groeten, Robert

  • 13 Juli 2016 - 07:52

    Annelies:

    Wat leuk! Veel succes en plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Van 10 juli tot 6 augustus 2016 ben ik in Eston (dichtbij Durban), Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te doen bij een weeshuis. Via deze blog kunnen jullie mijn reisavonturen volgen.

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 3160

Voorgaande reizen:

10 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: